دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
دانشنامه علوم مدیریت(شاپا الکترونیکی: 2070-2981)
Encyclopaedia of Management Sciences ( ISSN: 2981-2070)
Encyclopaedia of Management Sciences ( ISSN: 2981-2070)
شناسنامه دانشنامه
صاحب امتیاز: مرکز مطالعات و تحقیقات علوم وفنون بنیادین
مدیر مسئول : محمد حسین فروزانفر
سردبیر: دکتر آنوش سادات امینی نسب
مدیر مسئول : محمد حسین فروزانفر
سردبیر: دکتر آنوش سادات امینی نسب
ROAD
ISSN
COPE
این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید
آمار
تعداد دورهها
1
تعداد شمارهها
5
تعداد مقالات
46
تعداد نویسندگان
86
تعداد مشاهده مقاله
5986
تعداد دریافت فایل اصل مقاله
686
نسبت مشاهده بر مقاله
9
شماره جاری
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
2. تحلیل انشای طلبی در کتاب فارسی پایۀیازدهم متوسطۀ دوم به عنوان یکی از مولّفه های علم معانی
اصل مقاله (463.13K)چکیده :
کتاب های درسی یکی از مهم ترین منابع برای تحقیق و تفحّص هستند. کنکاش ، تحلیل بلاغی وطبقه بندی کتاب های درسی از جهات مختلف از جمله علم معانی و علوم بلاغی با روش و پژوهش علمی یکی از اهداف مهم برای تحقیقا ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
3. بررسی تاثیر نقش عشق به برند بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی گری وفاداری به برند
اصل مقاله (1.12M)چکیده :
پژوهش حاضر نقطه آغازی برای اعمال تغییرات و بهبودهای مداوم در استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی شرکتها و برندها است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و از نظر ز ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
4. بررسی قوانین و مسائل دادگاه داوری ورزش(CAS)
اصل مقاله (447.52K)چکیده :
داوری ورزشی بینالمللی به عنوان یک شکل خاص از داوری بینالمللی مورد تشخیص قرار گرفته است که به شدت از داوری تجاری بینالمللی و داوری بیندولتی متمایز است. با توجه به اصل استقلال طرفها، سرعت و حرفهای ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
5. تاثیر نسبت های مالی بر رابطه بین جریان نقدی و عملکرد در شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران
اصل مقاله (952.74K)چکیده :
مدیران شرکتها در حال حاضر دورانی را پیش روي دارند که آنها را ملزم میسازد تا چارچوب اقتصادي جدیدي در شرکتهاي خود مستقر کنند که ارزش و سود آوري را بهتر منعکس کند. از این رو یافتن شاخصی که بتوان با اتک ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
6. بررسی ارتباط بین مدل ذهنی و مالی رفتاری
اصل مقاله (648.78K)چکیده :
در این پژوهش، ادبیات مربوط به مدل ذهنی و مالی رفتاری با مطالعه و مرور مقالههای داخلی و خارجی مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. مقاله با موضوع "بررسی ارتباط مدل ذهنی و مال ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
7. بررسی تأثیر ریسک گریزی مدیران بر پیشرفت کسب و کار بین المللی شرکتهای صنعتی ( مورد مطالعه: کارخانه آذرباطری، مارال صنعت و پاکدیس)
اصل مقاله (764.20K)چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی مؤلفه ریسک گریزی و تاثیر آنها بر پیشرفت در کسب و کار در حوزه بین الملل است، 2 نوع پرسشنامه طراحی و پایایی پرسشنامهها از طریق آلفاي کرونباخ محاسبه گردید. سپس جامعه آماری متشکل ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
8. بررسی رویکردهای نوین اقتصاد جهانی در ایران
اصل مقاله (335.26K)چکیده :
در این پژوهش، ادبیات مربوط به رویکردهای نوین اقتصاد جهانی با مطالعه و مرور مقالههای داخلی و خارجی مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. مقاله حاضر به بررسی رویکردهای اقتصاد ج ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
9. تاثیر هوش مصنوعی بروی برند و تحلیل رفتار مشتری و مدیریت بازاریابی
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
تکامل هوش مصنوعی(AI) به شد ت پویایی دنیای تجار ت امروز را تغییر داده است.یکی از مهمترین کاربرد ها ی هوش مصنوعی در زمینه تحلیل رفتار مشتری و مدیریت بازاریابی است که به افزایش شناخت برند و عملکرد کمک می ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
1. بررسی تاثیر نقش عشق به برند بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی گری وفاداری به برند
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
پژوهش حاضر نقطه آغازی برای اعمال تغییرات و بهبودهای مداوم در استراتژیهای بازاریابی و تبلیغاتی شرکتها و برندها است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و از نظر ز ...
دوره 1 شماره 2 - دی 1402
2. بررسی موانع اجرای مهندسی ارزش در شرکت نوشابه سازی زرین کولاک اصفهان با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه ای
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
مهندسی ارزش فرایندی نظام یافته است که توسط یک تیم چند رشتهای و به منظور توسعه ارزش پروژهها، محصولات و یا خدمات از طریق تحلیل کارکردها به کار گرفته میشود. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و رتبهبندی ...
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
3. بررسی عوامل موثر بر اقتصاد مالی شرکتهای بزرگ در ایران
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
در این پژوهش، ادبیات مربوط به اقتصاد مالی شرکتهای بزرگ در ایران و عوامل موثر بر آن با مطالعه و مرور مقالههای داخلی و خارجی مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. این مقاله عو ...
دوره 1 شماره 1 - آذر 1402
4. بررسی تأثیر هویت سازمانی بر مزیت رقابتی: نقش دوسوتوانی نوآوری و انعطاف پذیری سازمانی در فروشگاههای افق کوروش شهر مشهد
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مسئله راهبردی کلیدی برای سازمانهایی که در بخش خدمات فعالیت میکنند، شناخته شده است. لذا تحقيق حاضر با هدف بررسی تأثیر هویت سازمانی بر مزیت رقابتی: نقش دو ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
5. بررسی دیدگاه قابلیتهای پویا به عنوان نتیجه تکامل دیدگاه مبتنی بر منبع: دو منشاء سود و مزیت رقابتی پایدار در شرکتها
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
استراتژی از دیرباز از عوامل بسیار مهم موفقیت شرکتها است. هر استراتژی موفق دارای اهداف روشن، عینی و ساده؛ دانش و درک عمیق از محیط رقابتی؛ درک عینی و بهرهبرداری مناسب از منابع؛ و پیادهسازی موثر طرح اس ...
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
6. بررسی رابطه چرخه عمر شرکت و ریسک سقوط آتی قیمت سهام
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
چرخه عمر شرکت نشاندهنده تکامل یک سازمان است که به دلیل تغییرهایی مثل انتخاب استراتژی و فشارهای رقابتی شرکت با آن روبرو میشود، روی میدهد. خطر سقوط قیمت سهام نیز یک تغییر با اهمیت و غیر معمول منفی در ...
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
7. بررسی تاثیر عوامل موثر بر دلبستگی به برند تجاری در شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه: شیر کاله)
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
شبکه های اجتماعی دارای توان خوبی در توسعه قابلیت های بازاریابی دارد. توسعه فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند به برندها کمک کند تا محصولات را به نحو مناسبی به افراد و مشتریان معرفی کنند ...
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
8. تحلیل انشای طلبی در کتاب فارسی پایۀیازدهم متوسطۀ دوم به عنوان یکی از مولّفه های علم معانی
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
کتاب های درسی یکی از مهم ترین منابع برای تحقیق و تفحّص هستند. کنکاش ، تحلیل بلاغی وطبقه بندی کتاب های درسی از جهات مختلف از جمله علم معانی و علوم بلاغی با روش و پژوهش علمی یکی از اهداف مهم برای تحقیقا ...
دوره 1 شماره 2 - دی 1402
9. نقش جهتگیری بازارگرایی بر عملکرد صادراتی بر اساس نقش میانجی قابلیتهای بازاریابی و مزیت رقابتی تمایز
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
علاقه قابل توجهی که در سه دهه اخیر به بازارگرایی به وجود آمده است، منجر به درک بهتر ماهیت پیچیده و نتایج عملکرد بازارگرایی شده است. با این حال، تحقیقات در مورد نقشی که بازارگرایی ایفا میکند در ادبیات ...
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
10. تبیین آموزههای آیه بیوت«فِي بُيُوت أَذِنَ الله ...» از منظر تفاسیر و روایات
اصل مقاله (717.45K)چکیده :
قرآن کریم کتاب هدایت است و در میان آیات فراوان خود، آیاتی دارد که دارای عظمت بالاتری هستند و نیاز به بررسی دقیقتری دارد. آیه سی و ششم از سوره نور، معروف به آیه بیوت، از جمله این آیات است. با توجه به ا ...شماره های فصلنامه
مقالات پر بازدید
صاحب امتیاز
حامیان
پایگاه های نمایه ساز
اشتراک خبرنامه
برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.
© کلیه حقوق این وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی و پیاده سازی شده توسط : فرازنت ( پورتال آنلاین مدیریت و داوری مجله ) ویرایش 7.2