شناسنامه دانشنامه

 صاحب امتیاز: مرکز مطالعات و تحقیقات علوم وفنون بنیادین

مدیر مسئول : محمد حسین فروزانفر
سردبیر: دکتر آنوش سادات امینی نسب

ROAD


این نشریه  به‌طور کامل الزامات انتشار دسترسی آزاد را طبق  Creative Commons Attribution ۴.۰ International License رعایت می‌کند.

ISSN

COPE


این نشریه با احترام به قوانین اخلاق در نشریات تابع قوانین کمیتۀ اخلاق در انتشار (COPE) می باشد و از آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در آثار علمی پیروی می نماید

آمار

تعداد دوره‌ها
1
تعداد شماره‌ها
5
تعداد مقالات
46
تعداد نویسندگان
86
تعداد مشاهده مقاله
5986
تعداد دریافت فایل اصل مقاله
686
نسبت مشاهده بر مقاله
9
مشاهده نمودار آماری

شماره جاری

نمایش 10 مقاله به صورت تصادفی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
1. بررسی دیدگاه قابلیت‌های پویا به عنوان نتیجه تکامل دیدگاه مبتنی بر منبع: دو منشاء سود و مزیت رقابتی پایدار در شرکت‌ها

مهدی باقری سرشکی1، فرانک جوادی2

اصل مقاله (1.43M)
چکیده :
استراتژی از دیرباز از عوامل بسیار مهم موفقیت شرکتها است. هر استراتژی موفق دارای اهداف روشن، عینی و ساده؛ دانش و درک عمیق از محیط رقابتی؛ درک عینی و بهره‌برداری مناسب از منابع؛ و پیاده‌سازی موثر طرح اس ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی سایر مباحث مرتبط با علوم مدیریت
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
2. تحلیل انشای طلبی در کتاب فارسی پایۀیازدهم متوسطۀ دوم به عنوان یکی از مولّفه های علم معانی

احمد مولانی1، رسول بهنام2

اصل مقاله (463.13K)
چکیده :
کتاب های درسی یکی از مهم ترین منابع برای تحقیق و تفحّص هستند. کنکاش ، تحلیل بلاغی وطبقه بندی کتاب های درسی از جهات مختلف از جمله علم معانی و علوم بلاغی با روش و پژوهش علمی یکی از اهداف مهم برای تحقیقا ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت آموزشی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
3. بررسی تاثیر نقش عشق به برند بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی گری وفاداری به برند

ابراهیم جواهری زاده1، فاطمه محمدی2، ریحانه حامدیان اصفهانی3

اصل مقاله (1.12M)
چکیده :
پژوهش حاضر نقطه آغازی برای اعمال تغییرات و بهبودهای مداوم در استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت‌ها و برندها است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و از نظر ز ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
4. بررسی قوانین و مسائل دادگاه داوری ورزش(CAS)

پرستو خلیلی قلعه بین1، بهروز رضوانی2

اصل مقاله (447.52K)
چکیده :
داوری ورزشی بین‌المللی به عنوان یک شکل خاص از داوری بین‌المللی مورد تشخیص قرار گرفته است که به شدت از داوری تجاری بین‌المللی و داوری بین‌دولتی متمایز است. با توجه به اصل استقلال طرف‌ها، سرعت و حرفه‌ای ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت ورزشی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
5. تاثیر نسبت های مالی بر رابطه بین جریان نقدی و عملکرد در شرکت های پذیرفته در بورس اوراق بهادار تهران

محمدمهدی شمسی1

اصل مقاله (952.74K)
چکیده :
مدیران شرکتها در حال حاضر دورانی را پیش روي دارند که آن‌ها را ملزم می‌سازد تا چارچوب اقتصادي جدیدي در شرکتهاي خود مستقر کنند که ارزش و سود آوري را بهتر منعکس کند. از این رو یافتن شاخصی که بتوان با اتک ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت حسابداری و امور اقتصادی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
6. بررسی ارتباط بین مدل ذهنی و مالی رفتاری

محمد مرادلو1

اصل مقاله (648.78K)
چکیده :
در این پژوهش، ادبیات مربوط به مدل ذهنی و مالی رفتاری با مطالعه و مرور مقاله‌های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. مقاله با موضوع "بررسی ارتباط مدل ذهنی و مال ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت پولی و بانکی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
7. بررسی تأثیر ریسک گریزی مدیران بر پیشرفت کسب و کار بین المللی شرکت‌های صنعتی ( مورد مطالعه: کارخانه آذرباطری، مارال صنعت و پاکدیس)

رضا ابراهیمی اقدم1، حبیب ولیزاده دستجرد2

اصل مقاله (764.20K)
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی مؤلفه ریسک گریزی و تاثیر آن‌ها بر پیشرفت در کسب و کار در حوزه بین الملل است، 2 نوع پرسشنامه طراحی و پایایی پرسشنامه‌ها از طریق آلفاي کرونباخ محاسبه گردید. سپس جامعه آماری متشکل ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
8. بررسی رویکردهای نوین اقتصاد جهانی در ایران

محمد مرادلو1

اصل مقاله (335.26K)
چکیده :
در این پژوهش، ادبیات مربوط به رویکردهای نوین اقتصاد جهانی با مطالعه و مرور مقاله‌های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. مقاله حاضر به بررسی رویکردهای اقتصاد ج ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
9. تاثیر هوش مصنوعی بروی برند و تحلیل رفتار مشتری و مدیریت بازاریابی

سعید لندران اصفهانی1، علی جابرزاده انصاری2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
تکامل هوش مصنوعی(AI) به شد ت پویایی دنیای تجار ت امروز را تغییر داده است.یکی از مهمترین کاربرد ها ی هوش مصنوعی در زمینه تحلیل رفتار مشتری و مدیریت بازاریابی است که به افزایش شناخت برند و عملکرد کمک می ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
1. بررسی تاثیر نقش عشق به برند بر تبلیغات دهان به دهان الکترونیک با نقش میانجی گری وفاداری به برند

ابراهیم جواهری زاده1، فاطمه محمدی2، ریحانه حامدیان اصفهانی3

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  پژوهش حاضر نقطه آغازی برای اعمال تغییرات و بهبودهای مداوم در استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی شرکت‌ها و برندها است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر گردآوری داده ها توصیفی-پیمایشی و از نظر ز ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 2 - دی 1402
2. بررسی موانع اجرای مهندسی ارزش در شرکت نوشابه سازی زرین کولاک اصفهان با استفاده از روش فرآیند تحلیل شبکه ای

مجید وزیری سرشک1، پيمان صادقی2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  مهندسی ارزش فرایندی نظام یافته است که توسط یک تیم چند رشته‌ای و به منظور توسعه ارزش پروژه‌ها، محصولات و یا خدمات از طریق تحلیل کارکردها به کار گرفته می‌شود. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و رتبه‌بندی ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
3. بررسی عوامل موثر بر اقتصاد مالی شرکت‌های بزرگ در ایران

محمد مرادلو1

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  در این پژوهش، ادبیات مربوط به اقتصاد مالی شرکت‌های بزرگ در ایران و عوامل موثر بر آن با مطالعه و مرور مقاله‌های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می‌گیرد. بنابراین روش تحقیق به صورت مروری هست. این مقاله عو ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 1 - آذر 1402
4. بررسی تأثیر هویت سازمانی بر مزیت رقابتی: نقش دوسوتوانی نوآوری و انعطاف پذیری سازمانی در فروشگاههای افق کوروش شهر مشهد

معصومه صابری دیزاوند1، معصومه عارف2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  امروزه رقابت برای بهبود کیفیت خدمات به عنوان یک مسئله راهبردی کلیدی برای سازمانهایی که در بخش خدمات فعالیت میکنند، شناخته شده است. لذا تحقيق حاضر با هدف بررسی تأثیر هویت سازمانی بر مزیت رقابتی: نقش دو ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
5. بررسی دیدگاه قابلیت‌های پویا به عنوان نتیجه تکامل دیدگاه مبتنی بر منبع: دو منشاء سود و مزیت رقابتی پایدار در شرکت‌ها

مهدی باقری سرشکی1، فرانک جوادی2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  استراتژی از دیرباز از عوامل بسیار مهم موفقیت شرکتها است. هر استراتژی موفق دارای اهداف روشن، عینی و ساده؛ دانش و درک عمیق از محیط رقابتی؛ درک عینی و بهره‌برداری مناسب از منابع؛ و پیاده‌سازی موثر طرح اس ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
6. بررسی رابطه چرخه عمر شرکت و ریسک سقوط آتی قیمت سهام

سید فخرالدین فخرحسینی1، عبدالحسین علی پور2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  چرخه عمر شرکت نشان‏دهنده تکامل یک سازمان است که به دلیل تغییرهایی مثل انتخاب استراتژی و فشارهای رقابتی شرکت با آن روبرو می‏شود، روی می‏دهد. خطر سقوط قیمت سهام نیز یک تغییر با اهمیت و غیر معمول منفی در ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
7. بررسی تاثیر عوامل موثر بر دلبستگی به برند تجاری در شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه: شیر کاله)

شیده چگینی1

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  شبکه های اجتماعی دارای توان خوبی در توسعه قابلیت های بازاریابی دارد. توسعه فعالیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند به برندها کمک کند تا محصولات را به نحو مناسبی به افراد و مشتریان معرفی کنند ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 4 - اسفند1402
8. تحلیل انشای طلبی در کتاب فارسی پایۀیازدهم متوسطۀ دوم به عنوان یکی از مولّفه های علم معانی

احمد مولانی1، رسول بهنام2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  کتاب های درسی یکی از مهم ترین منابع برای تحقیق و تفحّص هستند. کنکاش ، تحلیل بلاغی وطبقه بندی کتاب های درسی از جهات مختلف از جمله علم معانی و علوم بلاغی با روش و پژوهش علمی یکی از اهداف مهم برای تحقیقا ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 2 - دی 1402
9. نقش جهت‌گیری بازارگرایی بر عملکرد صادراتی بر اساس نقش میانجی قابلیت‌های بازاریابی و مزیت رقابتی تمایز

نجمه موثقی‌نیا1، زهره جمشیدی2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  علاقه قابل توجهی که در سه دهه اخیر به بازارگرایی به وجود آمده است، منجر به درک بهتر ماهیت پیچیده و نتایج عملکرد بازارگرایی شده است. با این حال، تحقیقات در مورد نقشی که بازارگرایی ایفا می‌کند در ادبیات ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی
دوره 1 شماره 3 - بهمن 1402
10. تبیین آموزه‌های آیه بیوت«فِي بُيُوت أَذِنَ الله ...» از منظر تفاسیر و روایات

سعید مهرابی1، سیده زهرا خرمیان2

اصل مقاله (717.45K)
چکیده :
  قرآن کریم کتاب هدایت است و در میان آیات فراوان خود، آیاتی دارد که دارای عظمت بالاتری هستند و نیاز به بررسی دقیقتری دارد. آیه سی و ششم از سوره نور، معروف به آیه بیوت، از جمله این آیات است. با توجه به ا ...
مشاهده مقاله مقاله پژوهشی مدیریت مالی و بازرگانی